یزدفردا: استاندار یزد گفت: کارگران ستون خیمه تولید کشور مخصوصاً در استان دارالعباده و دارالعلم یزد هستند.

به گزارش یزدفردا: نشست مشترک استاندار یزد با تشکلات کارگری استان به مناسبت هفته کارگر و به منظور بررسی مسائل و دغدغه‌های کارگران برگزار شد.
 
استاندار یزد در جریان این نشست، ضمن تبریک هفته کارگر به همه کارگران زحمتکش و دلسوز استان، اظهار کرد: کارگران ستون خیمه تولید کشور مخصوصاً در استان دارالعباده و دارالعلم یزد هستند.
 
وی با اشاره به مطالبات متعدد، به حق و قانونمدارانه کارگران استان، گفت: تاکید کارگران بر حسن اجرای قانون کار و تاکید مجموعه استان نیز بر پاسخگویی به مطالبات کارگران با تفاهم و همدلی سه جانبه میان کارفرمایان، دولت و مجموعه کارگری است.
 
مهران فاطمی با تاکید بر اینکه پیگیری مطالبات کارگران باید مبتنی بر قانون کار باشد، تصریح کرد: همچنین روند پیگیری ها نیز باید در قالب فرایندهای قانونی آن شکل گیرد که خوشبختانه مجموعه تشکل‌های کارگری استان در این مسیر حرکت می‌کنند.
 
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص مشکلات معیشتی، قانون سختی کار، بازنشستگی، بیمه، مسائل درمانی و امنیت شغلی کارگران، گفت: در این رابطه موارد مختلفی مطرح شد اما پیگیری برخی از این موارد باید در خارج از استان و در سطح ملی انجام شود.
 
استاندار یزد با تاکید بر ضرورت پیگیری ویژه مسئله مسکن کارگری در استان عنوان کرد: با توجه به سهم ۶۰ درصدی هزینه اجاره بها و مسکن در سبد خانوار کارگران، رفع این مسئله باعث گسترده‌تر شدن سفره آن‌ها خواهد شد.
 
وی در پایان خاطرشان کرد: در این راستا ماموریت‌هایی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و خانه کارگر داده شد تا با همکاری بنیاد مسکن و مجموعه راه و شهرسازی پس از تحویل قطعات زمین شاهد شروع عملیات اجرایی مسکن کارگری در استان باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا